به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ امروزه بازیهای رایانهای بهمثابه یک صنعت و بستر جدید کسب و کار، خلق ثروت، اشتغال و درآمدزایی می تواند نقش مهمی در اقتصاد دانشبنیان در عرصه فضای مجازی ایفا نماید و با توجه به گردش مالی فراوان آن در دنیا، فراهم آوردن رقابت سالم در این صنعت از اهمیت فراوانی برخوردار است و در تمام دنیا این مهم یکی از وظایف دولت ها به شمار می آید.
متاسفانه در حال حاضر به علت تکثیر غیرمجاز بازی های خارجی و انتشار رایگان آنها در فضای مجازی، بازی های خارجی قیمتی به مراتب کمتر از قیمت تمام شده، به دست مصرف کننده می رسند. این موضوع رقابت را برای تولید کنندگان ایرانی که قصد دارند هزینه های ساخت بازی را از فروش در بازار تأمین کنند، سخت و غیر ممکن نموده است.
از همین پرونده بیشتر بخوانید:
در چنین شرایطی شورای عالی فضای مجازی در مصوبه جلسه مورخه 24 آذر 1394، طرح تعرفه گذاری و دریافت عوارض از بازی های رایانه ای خارجی و ارائه تسهیلات مالیاتی به محصولات داخلی توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تصویب رساند.
همچنین در جلسات بعدی شورای عالی فضای مجازی، الزاماتی برای این طرح کلان به تصویب رسید که این الزامات عبارت است از:
مسلما اجرایی شدن این الزامات، نقش موثری در تحقق سیاست های کلان ترویج بازی های رایانه ای ایرانی یعنی: کسب خودکفایی صنعتی، گسترش بازار و افزایش صادرات محصولات بازی های رایانه ای داخلی و ایجاد فرصت های جدید شغلی خواهد داشت که این مساله حمایت همه جانبه دولت جدید از صنعت بازی های رایانه ای با شاخص های ایرانی اسلامی را می طلبد.
انتهای پیام/